3/17/2013

Häikii


Pyhäkaffet

Tummapaahtoinen Juhla Mokka on kyllä mukavan lähellä donkkaavien donitsien kahvia. Ikuistin aamuisen kahvikupin tähän, koska maidosta muotoutui vahingossa ärsyttävän romanttinen sydänkin. :) 


Kaik yhdes koos.

Tykkään kierrellä kirpputoreilla. Ajalla ennen-kuin-kävin-töissä, kirppiskierros mahtui melkein joka viikkoon, mutta sittemmin tahti on ollut enemmänkin "kerran kuussa." Lähiseudulla on onneksi monia kivoja kirppiksiä, täynnä mahtavaa roinaa. :) Joitakin täsmälöytöjä oon kääpiöiden vaatekaappeihin tehnyt, mutta yleensä hipelöin kaikkea muuta kuin vaatetta. Peltipurkit ovat ykkössuosikkejani, niitä ei tavallaan vaan voi olla liikaa. Iso osa purkkikokoelmastani on hyötykäytössä säilytysastioina, mutta syy näiden hankkimiseen on aina puhtaasti ollut esteettinen. 

Eilisellä kierroksella aattelin ennen viimeistä hyllyväliä, että jaahas, tässä se nyt tällä kertaa oli. Tyhjän kassin kanssa kotiin. Yhdeksän euron hintainen vanha Juhla Mokka -purkki (jollaista mun hyllyllä ei siis vielä ole) löytyi heti kierroksen alkupuolella ja jätin sen hinnan vuoksi huomioimatta ja siellä kierroksen loppupuolella ehdin jo miettiä, että pitäiskö se sittenkin käydä sieltä nappaamassa. Onneks en luovuttanut vaan töngin yhden säläloosin ja löysin mahtavan teepurkkikokoelman!

Teepurkkeja löytyy aina silloin tällöin, mutta koska niissä on epäkäytännöllinen korkki ja useimmiten niitä on vaan yksi, joka ei itsekeen ja yksinään välttämättä näytä niin kivalta, niin olen tällaiset purkit jättänyt usein hyllyyn. Eilen löysin kuitenkin aivan valloittavan kokoelman; juuri sopivasti kuluneita, mutta kuitenkin siistejä! Ja näille oli jo käyttötarkoitus valmiina mielessä! Kiitos Pinterest!


Huomatkaa kimalteva kylvämisleninki!


Onhan se pääsiäinen pian ja me laitettiin ohrat itämään! Kääpiöt valkkasivat itselleen kaksi purkkia ja mulle jäi sitten se yksi. Elämä on valintoja - yritin tätä opettaa isommalle kun hän olisi tietenkin halunnut valita ensin ne molemmat kivoimmat (turkoosi ja punainen) ja vielä sen jälkeen kun oli ensimmäisen itselleen ottanut, käytti hän kaikki mahdolliset keinot pienimpään, että saisi vielä valita punaisenkin itselleen. Koska pienimmällä on valtavasti pelisilmää, valitsi hän tietenkin juuri sen punaisen. 

Kun purkkivalintakatastrofista oli selvitty, päästiin hommiin. Mun täytettäväksi muuten jäi oikeasti se mun mielestä kaunein purkki. :) Vähän säälitti se purkkien siisti sisäpinta ja laitettiin se multa ensin pakastepussiin ja vasta sitten purkkiin. 


Pitäisköhän näissä olla vielä joku muovi päällä..?

Kasteluvuoroista ei varmaan tule taistelua, koska molemmat näitä yhtä paljon ja yhtä usein haluavat kastella. Pussin reunat eivät kovin nätit ole, mutta siistin niitä sitten vielä kun näistä jotain elämää alkaa löytyä. Ikinä en oo näin ajoissa ollut pääsiäisruohojen suhteen! 

Jouluvalothan on siis edelleen ikkunalla. 



Huivin värivalinnatkin selkesivät, otin harmaiden kaveriksi tuttua ja turvallista sinapinkeltaista. Tää on ihan käsittämätöntä, mitä vauhtia työ etenee kun käytössä on 6mm puikot! En voi ymmärtää, että oon vyyhdillisen lankaa tähän jo neulonut ja  hyvän matkaa toistakin. Mun oli pakko aloittaa uusi työ, kun se villatakin hihan neulominen on niin..ei-kivaa. Kohta tarviin taas uuden työn kun tässä alkaa se vaihe, että pitää seurata ohjetta rivi riviltä ja sehän ei sitten käy päinsä kaikissa tilanteissa. Lanka ja malli siihenkin ovat valmiina, mutta odottelen nyt vielä hetken ennen kuin aloitan. Ehkä iltaan asti.

Ja käsinkeritystä pallosta on paljon kivampi neuloa kun kerijälaitteella keritystä kakusta. Nyt mä sen vasta olen tajunnut.

4 kommenttia:

  1. Mä en oo tienny, et säkin keräät purkkeja! Hienot on. Mulla on joskus ollut tuollainen, pitänee kesän tullen penkoa varastoja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kokoelmaa koskaan esitellyt sulle. :) Eikä se kokoelma ole suuri, mutta söpö se on.

      Poista

Kiitos kun jätit merkin itsestäsi. :)